Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Звіт про періодичне відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 23 жовтня 2013 року № 805 «Про затвердження Порядку координації одночасного проведення планових перевірок (ревізій) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю»

, опубліковано 30 листопада 2023 о 10:21

1. Вид та назва регуляторного акта

Постанова Кабінету Міністрів України від 23 жовтня 2013 року № 805 «Про затвердження Порядку координації одночасного проведення планових перевірок (ревізій) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю» (далі – Постанова № 805).

2. Виконавець заходів з відстеження

Державна податкова служба України (Департамент податкового аудиту).

3. Цілі прийняття акта

Постановою № 805 було забезпечено виконання пункту 77.5 статті 77 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) із метою забезпечення однакового підходу до організації та проведення одночасних перевірок.

4. Строк виконання заходів з відстеження

З 01 листопада по 30 листопада 2023 року.

5. Тип відстеження

Періодичне відстеження.

6. Методи одержання результатів відстеження

Для одержання результатів періодичного відстеження застосовувалися статистичні дані.

7. Дані, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

Періодичне відстеження результативності Постанови № 805 здійснювалося через три роки після проведення у 2020 році періодичного відстеження шляхом проведення аналізу статистичних показників, зокрема щодо кількості проведених одночасних планових перевірок (ревізій) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Протягом 2020 – 2022 років та 10 місяців 2023 року одночасні планові перевірки (ревізії) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю не проводились.

Відсутність проведених одночасних планових перевірок (ревізій) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю обумовлена наступним.

Відповідно до пункту 522 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу встановлено мораторій на проведення документальних перевірок на період із 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків, та документальних позапланових перевірок із підстав, визначених підпунктами 78.1.7 та 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 Кодексу. 

Разом з цим постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2021 року № 89 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок» скорочено строк дії обмежень, встановлених пунктом 522 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок, зокрема дозволено проведення таких видів перевірок юридичних осіб:

тимчасово зупинені документальні та фактичні перевірки, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними;

документальні перевірки, право на проведення яких надається з дотриманням вимог пункту 77.4 статті 77 Кодексу.

Водночас законами України від 03 березня 2022 року № 2118-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану», від 15 березня 2022 року № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» внесено зміни до Кодексу, інших законодавчих актів, які визначають особливості організації, проведення податкових перевірок та оформлення їхніх результатів під час дії воєнного, надзвичайного стану в Україні.

Так, відповідно до пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу (в редакції, чинній станом на 17 березня 2022 року) установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті, зокрема згідно з підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються, крім окремих видів перевірок. 

Крім того, Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» внесено зміни до Кодексу, інших законодавчих актів, які визначають особливості організації, проведення податкових перевірок та оформлення їхніх результатів під час дії воєнного, надзвичайного стану в Україні.

Відповідно до підпункту 69.35 пункту 69 Кодексу на період з 1 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, до плану-графіка проведення документальних планових перевірок можуть бути включені виключно:

платники податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції;

платники податків, які здійснюють діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес);

платники податків, які надають фінансові, платіжні послуги.

У зв’язку з цим контролюючі органи забезпечували законодавчо дозволені заходи контролю щодо документальних планових перевірок.

Водночас прийняття Постанови № 805 сприяло реалізації вимог пункту 77.5 статті 77 Кодексу, забезпеченню удосконалення роботи контролюючих органів та органів державного фінансового контролю при формуванні планів проведення планових виїзних перевірок та зменшенню втручання у господарську діяльність суб’єктів господарювання.

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

На підставі викладеного та за результатами періодичного відстеження результативності регуляторного акта можна зробити висновок про те, що шляхом впровадження цього нормативного акта вдалося досягти визначених цілей.

 

В. о. Голови                                                                                 Тетяна КІРІЄНКО